Friday, October 1, 2010

Noul ROM

Deschid și eu ca omul teveu' să văd ce note primesc Roberta Anastase și Băsescu la antena3... zapez, zapez.. și dau peste o reclamă care m-a șocat pentru câteva secunde. Sunt convinsă că reacția generală la noul ROM (http://noulrom.ro/) este de nemulțumire, de furie... "Cum, domne, ciocolata ROM e românească, ce e bazaconia asta cu visul american?"
Al doilea gând care mi-a trecut prin cap a fost că brandul a fost cumpărat de vreo companie americană. Curioasă din fire și cumva mânată de domeniul meu de studiu, am intrat pe site-ul lor și pac! m-a lovit IDEEA (care zic eu că e cea corectă) : este una dintre cele mai bune campanii de brand awareness, menite să incite spiritul nostru naționalist, să ne facă să conștientizăm că ROM e al nostru și doar al nostru și...evident... să ducă la boom-ul vânzărilor.
Cele două spoturi publicitare sunt hilare - în primul ni se spune că noul ROM este mai bun pur și simplu pentru că ambalajul conține acum steagul american "ca să-l mânănci oriunde în lume și să te simți mândru"; al doilea merge și mai departe, vorbind despre cunoștințele americanilor despre stele și cum noi, românii, putem străluci datorită noului ROM.
Elementele "la mișto" se continuă și pe site : fraze precum "spiritul național perimat a fost dat la o parte de cel liber, neînfrânt și plin de optimism exprimat în visul american" sau "noul ambalaj exprimă mândrie".
Am căutat îndelung să văd ce companie a făcut campania și, datorită colegului meu din PRIME, am aflat : este vorba de McCann.

Și acum... să mâncăm niște ROM, zic.

6 comments:

Bulent Duagi said...

:)
Cine s-ar fi gandit acum 200[random] de ani ca o ciocolata o sa "trezeasca" patriotismul unei natii..

P.S.: ai putea sa permiti logarea pentru comments cu Nume+Blog?

N.A.RedHead said...

Si eu am vazut ieri reclama si prima impresie a fost "Ce cacat au pus ambalaj cu steagul SUA?". Si mi-am dat raspunsul "Am ajuns in asa hal de saraci,incat sa facem din marcile romanesti, marci internationale pentru a castiga mai multi bani."
Dar se pare ca nu am avut dreptate in legatura cu raspunsul. Oricum mi se pare o aberatie toata treaba. Acu pe bune, o campanie de genu asta nu ma va face mai nationalista :)).
Te pup si te iubesc.

Andrei Mihaila said...

intrebare : a vazut cineva o ciocolata ROM cu steag american in comert? daca da, poate posteaza o imagine somewhere sa ne dam si noi seama, deh, nationalistii, ca nu e doar o campanie de brand awareness asa cum ai zis si tu.

Andrei Mihaila said...

intrebare : a vazut cineva o ciocolata ROM cu steag american in comert? daca da, poate posteaza o imagine somewhere sa ne dam si noi seama, deh, nationalistii, ca nu e doar o campanie de brand awareness asa cum ai zis si tu.

Raluca Petre-Sandor said...

@ Andrei : da, am văzut eu, am și mâncat, este același gust...

Anonymous said...

Ralu, am citit si nu mi-a venit sa cred. E oribil ce au facut si in nici un caz nu au trezit vre-un awareness cu asta... poate doar multe resentimente. Oricum ideea este nu numai lipsita de gust dar e jignitoare de-a dreptul. Dar stau si ma gandesc pana la urma, publicitatea negativa tot publicitate ramane si este o miscare de pr interesanta ca sa se ajunga sa se vorbeasca despre acest produs. Om trai si om vedea...